GR8 PARENTS

Perioada şi locul desfăşurării: Octombrie 2008 – Septembrie 2010, Romania, Letonia, Grecia, Slovenia, Spania, Franţa

Scop: Să dezvoltăm părinţii de copii preşcolari pentru a încuraja o “şcoală” informală în cadrul familiei cu scopul de a dezvolta creativitatea şi de a îmbunătăţi relaţiile şi capacităţile, atât ale părinţilor cât şi ale copiilor acestora.

Obiective:

  • Să dezvoltăm o serie de materiale (postere, joc de podea, jocuri de masă, puzzle) pentru promovarea celor 8 competenţe cheie  în rândul parinţilor;
  • Să implementăm o serie de prezentări creative pentru părinţi ca aceştia să descopere modalităţi practice de lucru cu copiii lor în vederea dezvoltării competenţelor cheie;
  • Să întreprindem acţiuni de promovare a celor 8 competenţe cheie ale proiectului.

Scurtă descriere a proiectului:

Proiectul urmăreşte promovarea Cadrului European al Competenţelor Cheie pentru Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii. Cele 8 competenţe cheie propuse sistemelor de învăţământ din Europa din 2006 de către Uniunea Europeană vizează competenţe care asigură o viaţă profesională flexibilă, cu posibilităţi de adaptare la economiile în continuă schimbare.

Proiectul nostru îşi propune să înceapă formarea acestor competenţe de la vârsta preşcolară prin intermediul educaţiei din cadrul familiei pe care părinţii o fac copiilor. În cadrul proiectului încercăm să dezvoltăm la nivelul părinţilor abilităţi de formare a acestor competenţe pentru copiii lor în propriul camin.

Pe parcursul derulării proiectului sunt dezvoltate materiale care să ajute părinţii în formarea competenţelor cheie, iar aceste materiale sunt diseminate în locaţii în care părinţii de copii preşcolari au acces.

În anul 2009 au fost parcurse fazele de producere a materialelor (postere, jocuri, puzzle) urmând ca în anul 2010 să fie implementate acţiuni de diseminare: prezentări în gradiniţe a celor 8 competenţe cheie, distribuire de materiale la nivel local şi acţiuni de diseminare desfăşurate la nivel internaţional – european.

Beneficiari:

Beneficiarii direcţi sunt părinţii de copii preşcolari şi copiii acesora. De asemenea, înr-un mod direct vor beneficia de expertiza dezvoltată în proiect cadrele didactice din gradiniţele unde se fac prezentările pentru părinţi şi cadre didactice.

Beneficiari indirecţi ai proiectului sunt reprezentaţi de instituţiile implicate în derularea proiectului: gradiniţele şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Mehedinţi ca şi colaboratori direcţi al ARCS, dar şi instituţiile unde se vor fdesfăşura activităţi de diseminare (farmacii, magazine de copii, librării, maternităţi, spitale de pediatrie).

Parteneri: ECOSE – Grecia, Asociatia Interkulturo – Slovenia, Rezekne District Council – Letonia, Laografiki & Arcaeologiki Etareia Elassonas – Grecia

Rezultate:

  • 4 postere pentru fiecare ţară din care provin organizaţiile partenere; postere ce conţin cele 8 competenţe cheie;
  • 1 joc de podea;
  • 1 joc de masă;
  • 1 puzzle care prezintă cele 8 comptenţe cheie în 22 de limbi ale Uniunii Europene;
  • clipuri audio cu povesti reprezentative ale fiecărei ţări partenere traduse în toate limbile partenerilor şi engleză;
  • o prezentare Power Point a celor 8 competenţe;
  • o colecţie de aplicaţii practice pentru părinti, pentru a lucra cu copiii lor.

Buget: Total: 23 252 Euro ( Finanţare de la Comisia Europeană: 17 439 Euro, contribuţie proprie: 5 813 Euro).

http://www.ecose.org/gr8parents proiect



  • Română (Ro)
  • English (En)